søndag den 14. august 2011

Blåbær sirup og brombærsirup











Blåbærsirup og Brombærsirup


En af de drinks jeg holder rigtig meget af er Mojito og hva bedre end at lave den med blåbær
det er super lækkert men jeg synes det er irriterende at man skal have den sukke lage stående i køleskabet.
jeg har ikke plads.
så nu vil jeg prøve at henkoge bærne i håb om det kan fungere.



opskrift:

5dl. sukker
5dl vand
evt 1/2 vanikkestang

koges op.

rens glaset, hæld kogende vand i (husk at vandet lige skal stå i 30 sek inden man hælder det op i glasset ellers revner det.)
luk låget og ryst.
hæld vandet ud og gør det samme med vodka. 
nu er glasset klart til de friske blåbær. fyld det med blåbær og hæld sukkerlagen over.
luk lået.

så er det klart til henkogning.
det gør ikke noget at bærne går i stykker jeg gav mine 20 min.



Brombærne er lavet på samme måde som blåbærene

:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar