torsdag den 29. september 2011

Træstammer

Held i uheld
- alt skal bruges

jeg kom hjem fra arbejde og ville da lige bage nogle muffins.
men jeg tror jeg havde lidt for travlt for da jeg hev den sidste plade muffins ud af ovnen om jeg i tanke om at jeg havde glemt at komme margarine i dejen.
det kan ikke anbefales. de bliver vildt seje og ikke til a spise.

så jeg måtte lave en ny potion med margarine.
og så frøs jeg de ødelagte muffins ned.

det ente med jeg ville lave romkugler af alt det kage men inden jeg så mig om var jeg igang med at lave træstammer i mini udgave.

manden har fået kage med de sidste 14 dage fordi jeg har haft kage feber...
men det klager de jo ikke over.

Dette blev slut resultatet. og de smagte jo som altid super godt.

De er desværre blevet lidt FOR forvente så nu er deres efterspørgsel på jordbærtærte og gåsebryst.

5 kommentarer:

  1. Hvordan lavede du træstammerne? De ser vildt gode ud :)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette
    Jeg har ganske simpelt bare lavet en romkugle dej der ikke er for tør og formet dem mine vejer 20 g stykket inden jeg kom marcipan på.
    rul romkugledejen ud til en lille pølse derefter farver du marzipanen i den ønskede farve og ruller den ud til den er ca 2-3 mm tyk og laver strimler(der passer til den størrelse du har rullet romkugledejen i) og foller det rundt om. smelt en go chokolade og døb enderne i den. lad dem sætte sig i køleskabet og 20 min efter er de klar :)

    SvarSlet
  3. Mange tak for beskrivelsen. Du skulle vel ikke ligge inde med en løkker opskrift på romkugler? Ellers googler jeg mig bare frem til en, men det er altid rart med en opskrift som man ved er afprøvet og andre synes er gode :)

    SvarSlet
  4. eg bruger aldrig opskrift men jeg tager alt hva der hedder gammel kage og smuldre det sammen.. kommer kakao i til smagen er go og kommer også syltetøj i til den har den rette konsistens. den skal hænge sammen men må ikke være for klisteret.
    selvfølgelig kommer jeg også rom essens i.

    SvarSlet
  5. Ok på den måde:) Jamen det lyder jo egentligt let nok.

    Tak for tippet!

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet