torsdag den 8. december 2011

Pebernødderne



Pebernødderne er jo et must til jul og i år laver jeg dem selv.

Har ellers ikke lavet pebernødder siden engang i hjemmekunstskab i folkeskolen...
Kan huske de var helt forfærdelige... de var simpelthen så håre at man ikke kunne spise dem....

Men forsynet med en ny opskrift gik jeg alligevel igang :)

125g smør
175g sukker
2æg
1/2 tsk hjortetaksalt
peber, kardemomme og ingefær
500g mel

sukker, smør, æg, hjortetakssalt,ingefær,peber og kardemomme blandes godt sammen tilsættes tilsidst mel.

rulles ud i tynde pølser og skæres over i passende størrelser.

rul dem så de bliver runde og sæt dem op på en brædepande....   jeg prøvede at lave nogle der var rullede og nogle jeg bare havde skåret og de rullede er altså klart de pæneste.

bages ved 200* til de er gyldne  ca 6-8 min alt efter størrelse!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar