lørdag den 11. januar 2014

Malerpensler


 
Malerpensle småkager
 

 
 
Jeg fandt denne udstikker på min sidste rejse til Florida og
endelig kom den i brug har længe ville prøve at lave disse som min kæreste kunne tage med på jobbet.. og må da sige at hans kollegaer tog godt imod dem.
 
selv er jeg ikke helt tilfreds med hverken icing eller malerværket.. jeg kunne godt have brugt noget mere tid til detaljerne meeen så må jeg jo bare prøve igen :)
 
opskriften på disse er
 
250g mel
125g sukker
125g smør
1æg
1 tsk. vanilje pulver
1 spsk. sirup ( jeg brugte vaniljesirup)
 
Pisk smør og sukker luftigt sammen med vanilje pulver.
derefter kommes ægget i og piskes til massen hænger sammen igen derefter kommes siruppen i og til sidst melet.
 
jeg rullede disse småkager tykt ud da det eller vil blive for sødt med icing på toppen.
 
disse rullede jeg ud i ca. 6 mm. tykkelse og bagte den i 7-8 min på 200*
 
 
lad småkagerne køle af og kom icing på derefter kan de males som ønsket :)
 
icing opskrift
 
1 bæger pasteuriseret æggehvider 
flormelis
 
jeg kommer flormelis i til det er rimelig tykt så det ikke flyder ned over siderne på småkagerne.
men husk at sigte flormelis i æggehviderne så klumper det ikke.
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar