tirsdag den 2. august 2011

cupcakes med courgetter

Så opskriften hos frk. copcake.
og måtte jo bare prøve den :)



opskrifen er som følger:

3 æg
3 dl. brun farin
2 dl. olie

5 dl. revet courgette
100 g chokolade
80 g valnødder

5 dl. mel
1 1/5 tsk. bagepulver
2 tsk natron
2 tsk vanillesukker
3 tsk stødt kanel
1 tsk salt
Jeg rørte æg og brun farin sammen,
så kom jeg courgette, chokolade og valnødder i.
derefter kom jeg mel, bagepulver, natron, vamillesukker, kanel og salt i
nu er den meget tyk og det er helt okay.
så kommes olien i lidt af gengen.

15 min ved 200 grader
lad dem stå 5 min i ovnen bagefter inden de tages ud for at køle ned.

jeg toppede dem med chokolade creme

2 dl. fløde
1 dl. creme fraiche
1 tsk. sukker
1 tsk. vanillesukker
50 g chokolade
2 spsk mørk pulver kakao

chokoladen smeltes over vandbad.

alle de andre ingridienser piskes.
når chokoladen er flydende kommes den i fløden og det
hele piskes igen indtil det har samme konsistens som flødeskum.





mmmm.... de er gode :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar