søndag den 28. august 2011

yoghurt med brombær og hjemmelavet müsli

Søndag morgen stod den yoghurt med müsli.

Så vi måtte jo lige over og plukke en lille skål med brombær:)
jeg havde faktisk sat mig for at lave have igår men det blev ved med at regne :(  og er der noget jeg ikke gider i regnvejr så er det at ordne have.

så jeg brugte min lørdag på at lave müsli da jeg kom til at bruge det hele om morgnen.


kom bær eller kompot ned i bunden af en skål, derefter yoghurt (græsk er bedst da den ikke er fyld med valle).
kom en spsk honning(flydende)over yoghurten, derefter kommes den    hjemmelavede           müsli hen over :)






 Opskriften på müsli



 find et ilfastfad frem fra gemmerne.

1,5 l. havregryn (de små)
2dl. hirseflager
3dl. mandler
2dl. hasselnødder
1 dl. valnødder
2 dl.tranebær
1dl. rosiner
2spsk. honning
1 dl. varmt vand

evt. 1 dl revet mørk chokolade.

kom havregryn og hirseflager op i det ildfastefad. hak mandler,valnøddre og hasselnøder groft. kom dem op i fadet.
opløs honningen i det varme vand og hæld det ud over blandingen, bland det med fingrene.

kom blandingen ind i ovnen i ca 30 min på 140' husk at holde øje med det.
det skal tørre uden at få farve.

 når blandingen er færdig i ovnen tages den ud.
lad den køle ned til stuetemperatur før du går vidre.

kom tranebær,rosiner og evt. revet chokolade i nu.
bland det hele sammen og kom det på glas :)

Det kan sagtens holde sig i 4-5 måneder i et mørkt køligt skab:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar