søndag den 11. september 2011

Missisippi mudpie

Jeg har lavet mig et lille stykke papir med en masse kage opskrifer, som jeg gerne vil igennem.
Valget blev denne gang Missisippi mudpie.
en super god chokoladekage men man skal ikke have for meget af den.

Den er dog bedst dagen efter den er blevet lavet.



opskriften er til en lille brødform.

125 g smør
175 g sukker
2 æg
125 g mel
100 g chokolade (smeltet)
2-3 tsk cocao pulver
1 tsk vanille sukker
50 g pecannødder (hakket)
salt (meget lidt)



marshmellows

Icing
125 g smør
112 g flormelis
1,5 spsk cacao
50 g chokolade (smeltet)
1/2 dl. fløde
25 g pecannødder (hakket)


Det hele blandes på nær nødderne.
de vendes i til sidst.
bages i ca 25 min ved 190 grader

tages ud og mashmellows klippes i små stykker og kommes over kagen.
bag igen. hold øje med den den skal kun have farve.

tag kagen ud af ovnen og lad den køle ned.

icingen blandes det hele sammen og smørres på kagen.

1 kommentar:

  1. Har lige lavet denne kage i weekenden. Først idag er det sidste stykke sluppet op, og jeg bagte endda en kun en halv portion :) Det er en rigtig lækker chokoladekage, og den rækker rigtig længe fordi den er så tung. Dog synes jeg ikke rigtig skumfiduserne bidrog med noget særligt. De gjorde bare kagen svær at skære i. Jeg kunne godt finde på at servere kagen uden icing og skumfiduser til is, det tror ejg den er god til :)
    Forresten brugte jeg mandler istedet for pecannødder da jeg ikke lige havde sådan nogle.
    Tak for ospkriften! Jeg har længe været på udkig efter sådan en rigtig svampet chokoladekage, som man ikke skulle have for meget af :)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet