onsdag den 5. oktober 2011

lakse suflé



manden havde taget 2 stykker laks op her den anden dag hvor vi skulle grille og jeg har grillet laks mange gange før så nu skulle vi prøve noget andet.

Det blev til en suflé.

300 g laks
2 store æg
lidt salt
timian
ca 3/4dl fløde


Jeg brugte en food prosessor
men det er ikke alle der har det så den kan laves på to måder.
1. med foodprosessor kommes laksen i sammen med lidt salt og timian.
køres sej. Derefter kommes æggene i til det hele bliver en samlet masse og man kan se æggehviderne gød det luftigere. kom derefter fløden i kør den i 30 sek. og den er klar til at blive hælt op i forme.

jeg brugte små runde alu forme på størrelse med den muffin.
dem gav jeg 15 min på 160'

2. hak laksen med en kniv sammen med salt og timian, det må gerne være lidt grove stykker  (4mm)
pisk æggene luftige, bland det hele forsigtigt sammen og kom fløden i til sidest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar