tirsdag den 16. oktober 2012

Kyllingebryst med krydderurter og salat med broccoli,perlespelt og sorte ris









                                                        






Nem, lækker og sund middagsmad.
2 personer

2 stk. Kylling bryst
En stor håndfuld friske krydderurter.
 Jeg brugte det jeg havde i min have ( origano, løvstikke, mynte , timian og estragon.
1 dl. Græskarkerner 
1 Rødpeber
1/2 Broccoli
1 Løg
2 dl. Perlespelt
1 dl sorte ris
1/4 dl. Olie

Taag alle kryderurterne og hak dem fint. 

Snid kyllingebrysterne ind i krydderurterne husk salt og peber. Sæt dem til side tildeskaliovnen. Imens tændes ovnen på 180 grader

Kog spelt og sorte ris i en gryde... Dog skal de sorte ris ikke have så lang tid somspelten så når spelten er ved atvære klar kommes desorte risi.  Spelten er færdig når de er svulmet opog er lidtbløde i det men med lidt bid i midten.

Sigt vandet fra spelten og de sorte ris.
Kom dem derefter i en skålm.
Når ovnen er varm nok kommes kyllingen iovnen i 16 min.
Hak løget fint og kom det ned i skålen til det varme spelt.
Tag broccolien ogdel den i små buketter og kommes ned til spelten. Rørdet hele sammen i skålen. 

Hak peperfrugten i tern og kom den ned i salaten. 
Kom lidt saltog peber i også sammen med olien
Og sæt salaten på køl.

Når kyllingen er færdig tages den ud og lades hvile i 5 min... Mens græskarkernerne ristes på en pande i lidt olie. Når de alle er "poppet" kommes der salt påog hældes pået fedtsugende papir.

Så skal maden bare anrettes :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar