søndag den 3. marts 2013

Krydderurte brød




Med dette skønne vejr vi har haft de sidst par uger, har mine krydderurte skudt i vejret. Så hvorfor ikke bruge lidt af det:)

opskriften er

10 g. gær
4 dl. vand
1 dl. hakket krydderurter  ( jeg brugte rosmarin, krydder timian, estragon og løvstik.)
5 dl. hvedemel
2 dl. grahamsmel
1/2 dl. blancheret og hakket skvaderkål (ikke fra min egen have da jeg heldigvis ikke har noget.)
1 spsk. salt
1 spsk. sukker


Blanchere betyder at koge uden at koge. da skvaderkål er tyndt kan dette gøres ved at hælde kogende vand over bladende og lad det stå et par min.

opløs gæren i lunken vand.
hæld krydderurter, de blancheret skvadderkål, salt og sukker i skålen sammen med gæren.

derefter kommes hvedemelen i og røres godt i ca 10 min derefter kommes grahamsmelen i og dejen er færdig. lad den hæve i 30 min:)

bages i en forvarm ovn ved 200* i 40 min:)

1 kommentar: