onsdag den 18. juli 2012

Citron cupcakes m/u chili




62g. Hvedemel
75g. Sukker
3/4tsk. Bagepulver
3spsk. Citron sirup
20g. Smør
0.6dl. Sødmælk
0.5 æg
Evt. Lidt chili pulver

Glasur
150g. flormelis
40g. Smør
1spsk. Citronskal
Gul farve
1/8dl. Sødmælk

Mængden passer til 14 mini cupcakes.


Pisk sukker og smøret luftigt, tilsæt æg og pisk det sammen. Kom bagepulveret, mælk og citron sirup i og pisk igen, tilsidst tilsættes melet og det piskes langsomt sammen. Hvis man ønsker lidt chili i, kommes det i til sidst og vendes i.

Kom dejen op i 14 mini cupcakes forme og bag dem i ovnen ved 170* i ca. 12min.

Tag dem ud af ovnen og køl dem af.
Kom alle ingridienserne til glasuren.i en skål husk at sigte flormelis. Og pisk det hele til en lind og glat glasur. Lad glasuren stå og trække i 20 min og pisk i det igen ca. 5 min.

Smør det på cupcakesne

2 kommentarer:

  1. MUMS!

    Sad og googlede citron cupcakes, i ren desperation efter en ny opskrift. - Faldt over den her og den blev hurtigt afprøvet, kan helt klart anbefale den MED chili, uhmmm..
    Har kigget mig lidt omkring herinde, og er nu fast læser.. :)

    - Keep up the good work!

    SvarSlet
  2. Hej nynne
    Jeg er glad for du er blevet så glad for opskriften :)
    Jeglover a der snart kommer flere opskrifter :)

    SvarSlet