torsdag den 5. juli 2012

Småkager



Manden savner lidt småkager så det måtte jeg jo lige lave.

Jeg havde ikke nok alm. Sukker så der kom også lidt farin i :)

Jeg plejer dog at udrulle dejen mellem 2 stykker bagepapir men da jeg sendte manden ned i kælderen efter noget igår ja så var døren gået i baglås så jeg måtte forme småkagerne i hånden da dejen har meget svært ved at hænge sammen. Det lykkes dog alligevel og her ser i så resultatet :)

200 g. blødt smør
200 g. sukker
1 stort æg
1 spsk. vanillesukker
400 g. hvedemel


Jeg brugte en foodprosessor men en røremaskine er også helt fin
:)
Rør sukker og smør sammen til det bliver luftigt. Dernæst vanillien og æget. Når det hele hænger sammen kommes melet i. Pak dejen ind og stil den på køl i en times tid. Så er den klar til at blive rullet ud og kagerne kan stikkes ud.

Go fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar